X
تبلیغات
رایتل

پیشنهاداتى ساده براى سالى پربارتر

همه چیز باید تا حد امکان ساده باشد، اما نه خیلى پیش پاافتاده

(آلبرت انیشتین)

١. هر روز ١٠ الى ٣٠ دقیقه پیاده‌روى کرده و لبخند بر لب داشته باشید زیرا که لبخند بهترین داروى ضدافسردگى است.
٢. هر روز ١٠ دقیقه در سکوت بنشینید.
٣. شب‌ها زودتر بخوابید و هنگامى که صبح از خواب بیدار مى‌شوید جمله زیر را کامل کنید:
«امروز هدف من این است که .................................................................. .»
٤. همواره با سه عامل زیر زندگى کنید:
انرژى - شوق و ذوق - همدلى
٥. نسبت به سال گذشته فیلم‌هاى خوب بیشترى تماشا کنید، بازى‌هاى بیشترى انجام دهید و کتاب‌هاى بیشترى مطالعه کنید.
٦. فرصت بیشترى براى دعا کردن و با خدا راز و نیاز کردن، عبادت، تفکر عمیق، یوگا و فعالیت‌هائى از این قبیل اختصاص دهید زیرا این گونه فعالیت‌ها سوخت لازم براى زندگى پرکار را به شما مى‌رسانند.
٧. اوقات بیشترى را با افراد بالاى هفتاد سال و کمتر از شش سال بگذرانید.
٨. بیشتر از غذاهاى درختى و گیاهى و کمتر از غذاهایى که به‌طور مصنوعى تولید مى‌شوند استفاده کنید.
٩. بیشتر چاى سبز بنوشید. تمشک، ماهى، سبزیجات، بادام و گردو بیشتر بخورید.
١٠. سعى کنید در هر روز بر لبان حداقل سه نفر لبخند بنشانید.
١١. خانه، ماشین و میزتان را تمیز کنید و اجازه دهید انرژى تازه در زندگى شما جریان یابد.
١٢. وقت با ارزشتان را با غیبت کردن، مواردى که گذشته، افکار منفى یا چیزهایى که در کنترل شما نیستند هدر ندهید، در عوض انرژى خود را در لحظه مثبت فعلى سرمایه‌گذارى کنید.
١٣. توجه داشته باشید که زندگى مدرسه است و شما براى یادگیرى این جا هستید. مسائل بخشى از برنامه درسى هستند که ظاهر مى‌شوند و به آرامى کنار مى‌روند مانند مسائل در یک کلاس درس ریاضى که مى‌آیند و مى‌روند، اما درس‌هایى که شما مى‌آموزید براى یک عمر باقى مى‌مانند.
١٤. صبحانه را شاهانه، ناهار را مانند شاهزاده و شام را مانند دانشجویى که پول چندانى برایش باقى نمانده میل کنید.
١٥. بیشتر بخندید و لبخند بزنید که این‌ها انرژى‌هاى منفى را دور نگه مى‌دارند.
١٦. زندگى عادلانه نیست ولى هنوز خوب است. زندگى کوتاه‌تر از آن است که صرف نفرت از دیگران شود.
١٧. خودتان را زیاد جدى نگیرید، دیگران هم نمى‌گیرند.
١٨. شما مجبور نیستید در هر بحثى برنده باشید، موافقت کنید که با شما موافق نباشند.
١٩. با گذشته خود صلح کنید تا زمان حالتان را به‌هم نریزد.
٢٠. زندگى خود را با زندگى دیگران مقایسه نکنید. شما نمى‌دانید و هیچ ایده‌اى از این که سفر (زندگى) آن‌ها به خاطر چیست ندارید.
٢١. شمع روشن کنید، از ملافه‌هاى زیبا استفاده کنید، لباس خواب راحت و زیبا بپوشید و براى اوقات خاص آن‌ها را نگاه ندارید. امروز همان روز خاص است. هیچ کس مسئوول شادى شما نیست جز خود شما.
٢٢. هر به اصطلاح مصیبتى را با این کلمات «آیا پس از پنج سال این واقعه مهم خواهد بود؟» تجزیه و تحلیل کنید.
٢٣. هر کس و هر چیز را ببخشید. آنچه دیگران درباره شما فکر مى‌کنند به شما ارتباطى ندارد.
٢٤. زمان تقریباً همه چیز را شفا مى‌دهد، به زمان فرصت بدهید.
٢٥. هر موقعیتى چه خوب و چه بد مى‌گذرد.
٢٦. شغل شما به هنگام بیمارى از شما مراقبت نمى‌کند، دوستانتان از شما مراقبت مى‌کنند. پس با دوستانتان در ارتباط باشید.
٢٧. خود را از قید و بند چیزهاى بدون استفاده، زشت و غم‌افزا رها کنید.
٢٨. حسرت خوردن هدر دادن وقت است. شما آنچه را که مورد نیازتان است در اختیار دارید.
٢٩. بهترین چیزها هنوز در راهند.
٣٠. مهم نیست چه احساسى دارید، برخیزید لباس خوب بپوشید و حضورتان را به طریقى نشان دهید.
٣١. کار صحیح را انجام دهید.
٣٢. با پدر، مادر و نزدیکان خود در تماس باشید.
٣٣. هر شب قبل از رفتن به رختخواب جملات زیر را کامل کنید:
خدا را به خاطر ........................ شکر مى‌کنم. امروز به این هدف خود رسیدم که ....................... .
٣٤. به خاطر داشته باشید که شما باارزشتر از آن هستید که تحت فشارهاى روانى باشید. از زندگى لذت ببرید و در نظر داشته باشید که این جا سرزمین شادى‌هاى کودکانه نیست که بازى‌ها را سریع انجام داده و بیرون روید.

این پیشنهادات به مناسبت سال جدید چینى به انگلیسى منتشر شده ولى منبع اصلى آن‌ها ذکر نگردیده است.

افزایش آمار بازدید تک باکس