خواندنی و رنگارنگ

هیچ چیز ارزشمند تر از همین امروز نیست

خواندنی و رنگارنگ

هیچ چیز ارزشمند تر از همین امروز نیست

آزمون هوش

١.
 

نصف دو به اضافه  دو چند می‌شود؟

    جواب : ۳  
٢.
 

من غارهای خیلی کوچک را حفر می‌کنم و طلا و نقره در آنجا ذخیره می‌کنم. من پلهای نقره‌ای و تاجهای طلایی می‌سازم. هر کس دیر یا زود به کمک من احتیاج پیدا خواهد کرد اما با این وجود مردم می‌ترسند که اجازه دهند تا من کمکشان کنم. من کیستم؟

     جواب : دندانپزشک  
٣.
 

فرهاد و بیژن برادرند. فرهاد امروز 33 سال دارد. این سه برابر سنی است که بیژن داشت، وقتی که فرهاد به سن امروز بیژن بود. بیژن چند سال دارد؟


     جواب :۲۲  سال  
٤.
 

مردی از دوستش پرسید: من یک دختر دارم. تعداد خواهرها و برادرهای او برابر است. هر کدام از بردارهایش، تعداد خواهرهایش دو برابر تعداد برادرهایش است. من چند پسر و چند دختر دارم؟


     جواب : ۳پسر-۴دختر  
٥.
 

کلمات زیر دارای یک ارتباط منطقی هستند:

اقدام
باربی
پاپوش
تفاوت
مثلثی

کلمه  بعدی در این دنباله چیست؟

رسانه
کنسرو
صندوق
جاجرود


     جواب :

جاجرود. اولین کلمه دو تا «الف» دارد، دومی دو تا «ب»، سومی دو تا «پ»، چهارمی دو تا «ت»، پنجمی دو تا «ث» پس بعدی باید دو تا «ج» داشته باشد.

 

 
 
٦.
  اگر نصف عدد 5 برابر با 3 بود، ٣/١ ( یک سوم ) عدد 10 چند می‌شد؟

    جواب : ۴  
٧.
 

یک عبارت ریاضی بنویسید که مقدارش برابر 24 باشد و در آن از 3 رقم یکسان استفاده شده باشد و هیچکدام از آنها 8 نباشد.


     جواب : ۲+۲۲  
٨.
 

محکومی را پیش قاضی بردند. قاضی گفت: یک جمله می‌توانی بگویی. اگر درست بود ترا به دار خواهیم آویخت و اگر اشتباه بود سرت را با شمشیر قطع خواهیم کرد.

آن محکوم چه جمله‌ای می‌تواند بگوید که از اعدام شدن نجات یابد؟


 
 
 
جواب : به زودی سرم قطع می شود.
نظرات 4 + ارسال نظر
زهرا چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 14:58 http://zahrajoonan.blogsky.com

بعد از مدتها بازم سلام. ان شا الله که خوب هستین؟ خیلی وقته ازتون خبری نیست. مثل همیشه بازم به یاد ما باشید.شاد باشین و سر فراز. بای تا بعد.

پری وش چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 15:22 http://nymphlike.blogsky.com

به نام خدا
سلام
این [گل] تقدیم به شما
یه آپی گذاشتم به نام (نکته ای چند) خوشحالم خواهید نمود اگر تشریف بیاورید و بخوانیدش
حقیر قصد امر به معروف نداشته و ندارم
عرض به معروفی است که تامل بر انگیز است
قدم قلمتان سبز
منتظر حضورتان می باشم
[گل]
حالا واقعا نصف دو به اضافه ی دو میشه سه؟!

ممنون از اینکه نظر گذاشتین.
آره ۳ میشه

نیلوفر مردابی دوشنبه 19 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 13:41 http://www.mordab-5.blogsky.com



سلام دوست خوبم


اینجور که بوش میاد من خیلی بیهوشم ...
چون فقط تونستم دو تا شو جواب بدم ...

شرمنده که یه دوست خنگ دارید !!! ( آیکون شرمندگی شدید )

با خوشگلترین دختر دنیا به روزم خوشحال میشیم بهمون سربزنی !!!

زهرا سه‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 11:46 http://zahrajoonam.blogsky.com

سلام.
سال نو پیشاپیش مبارک.
ان شا الله که همیشه مثل بهار سبز باشید.
بدرود تا بعد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد