خواندنی و رنگارنگ

هیچ چیز ارزشمند تر از همین امروز نیست

خواندنی و رنگارنگ

هیچ چیز ارزشمند تر از همین امروز نیست

دانستنی های جالب


http://i39.tinypic.com/2hekdht.jpg

هیچکس نمی داند چرا صدای اردک ها اکو نمی شود!

 

پشه کش ها پشه را نابود نمی کنند، بلکه تو را مخفی می کنند! آن ها حس پشه ها را از کار می اندازند، بنابراین پشه ها نمی توانند بفهمند که تو کجایی!

 

برای جلوگیری از جوانه زدن سیب زمینی کافی است درون سبد آن یک سیب قرار دهید.

 

OK مخفف کلمات Oll korrect می باشد.

 

تا زمانیکه که غذا با بزاق دهان مخلوط نشده باشد مزه اش احساس نمی گردد.

 

چرا عمل «سزارین» بدین نام معروف شده است؟ می گویند برای اولین بار ژولیوس سزار، قیصر روم به طریق سزارین بدنیا آمده است و بدین خاطر سزارین به نام او نامگذاری شده است. البته در لاتین کلمه ایی نیز وجود دارد بدین مضمون «سه داره» که معنی «برش» می باشد.

 

گیر کردن اعصاب بین استخوان ها باعث خواب رفتن دست و پا می شود.

 

چرا سمت دگمه های لباس های مردانه و زنانه با هم فرق دارد؟ همه می دانیم که دگمه های لباس های زنانه به سمت چپ بسته می شود و برعکس دگمه لباس های آقایون به سمت راست. بایستی جواب این سئوال را در سال های بسیار قدیم جستجو کرد. زمانیکه در دربار شاهان، زن ها و دختران شاهان برای خود ندیمه ای داشتند که لباس به تن آنها می کردند. همانطور که می دانید پوشیدن لباس ها آن زمان به تنهایی میسر نبود و احتیاج به کمک داشت و این ندیمه ها بودند که دگمه لباس های خانوم ها را می بستند و از آنجاکه درصد انسان های راست دست زیاد تر است از این رو اگر خوب توجه کنید، کسی که ار روبرو دگمه ها را می بندد از راست به چپ می بنددد از این روی دگمه های لباس های زنانه از چپ به راست بسته می شود.

 

دانشمندان مدعی هستند که انگشت کوچک پای انسان به مرور زمان ناپدید خواهد شد، چرا که ما کمترین استفاده از آن را داریم.

 

آیا می دانستید تشخیص تخم مرغ سالم از خراب با قرار دادن آن در کاسه ای پر از آب میسر است، بدین صورت که اگر تخم مرغ ته نشین شود سالم است و اگر روی آب شناور شود خراب است.

 

آیا می دانستید پنگوئن نر می تواند ماهی را در معده خود بیش از یک هفته بدون اینکه هضمش کند نگه دارد و هر موقع لازم شد مقداری از آن را بالا می آورد و به بچه های خود می دهد.

 

اگر تار عنکبوت به کلفتی مغز یک مداد به هم تنیده شود می تواند سنگینی یک هواپیمای بزرگ بوینگ را تحمل کند!

 

آیا می دانستید برای تولید هر ۱۰۰۰کیلوگرم کاغذ جدید باید ۱۵درخت جنگلی قطع شود.

 

آیا می دانستید برای تولید هر ۱۰۰۰کیلوگرم کاغذ بازیافتی فقط حدود ۱۵۰۰کیلوگرم کاغذ کهنه مورد نیاز است که با این شیوه نزدیک به ۹۰درصد در مصرف آب، بیش از ۵۰درصد انرژی و ۷۵درصد آلودگی هوا کاهش می یابد.

 

آیا می دانستید کاغذ هم مثل پارچه پشت و رو دارد. روی کاغذ آن طرفی است که در کارخانه کاغذسازی به طرف نمد قرار می گیرد و صاف تر است. پشت کاغذ آن طرفی است که در کارخانه زیر کار است و روی آبکش قرار می گیرد. برای تشخیص پشت و روی کاغذ آن را برش می دهند، پس از برش، لبه الیاف به سوی پشت کاغذ خم می شوند و اگر لبه کاغذ را با انگشتان لمس کنیم متوجه لبه دار بودن یک طرف آن می شویم. چاپ بر طرف روی کاغذ مرغوب تر خواهد بود. چاپ رنگی بر طرف روی کاغذ نتیجه بهتری دارد.

 

خوک ها بلحاظ فیزیک بدنی، قادر به دیدن آسمان نیستند.

 

مورچه همیشه بر روی سمت راست بدن خود، سقوط می کند.

 

حس بویایی مورچه با حس بویایی سگ برابری می کند.

 

هورمون PYY مسئول چاقی است. در تحقیقات مشخص شده است که میزان این هورمون در افراد چاق یک سوم افراد معمولی است و چنانچه این هورمون به افراد چاق تزریق شود اشتهای انان کاهش می یابد.

 

مساحت سطح کره زمین ۵۱۵میلیون کیلومترمربع است. با مقایسه با مساحت وسعت ایران می توان نتیجه گرفت که ایران ۰/۳۲درصد از سطح زمین را تشکیل می دهد.

 

چای سبز دارای خواص فراوانی است. بعلت داشتن فلوئور مینای دندان را تقویت کرده و از پوسیدگی آن جلوگیری می کند. زیاده روی در خوردن آن رنگ دندان ها را زرد می کند اما دندان های زرد شده دیرتر خراب می شوند. همچنین بوی بد دهان را از بین می برد مخصوصا خشک شده آن بوی پیاز و سیر را رفع می کند. دمکرده آن سردرد را تسکین می دهد. همچنین خاصیت ضد سرطانی نیز دارد.

 

فک انسان می تواند هنگام جویدن ۲۰۰پوند فشار وارد کند. در حالی که فک یک سوسمار می تواند ۲۰۰۰پوند فشار وارد کند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد